Duże miejskie wydarzenia plenerowe, czyli wszelkiego rodzaju festyny, koncerty a także imprezy sportowe są doskonałą okazją dla dużych marek do zaprezentowania swoich produktów i usług. Wystawiają one wtedy namioty handlowe i każdy, kto jest w pobliżu może do nich wejść i sprawdzić, jakie okazje te przedsiębiorstwa aktualnie proponują, tym bardziej, że na takie duże okazje zwykły przygotowywać coś specjalnego, aby zwabić nowych klientów.
Namioty handlowe na plenerowych wydarzeniach są przede wszystkim używane przez firmy oferujące produkty finansowe. Pojawiają się pod nimi banki, towarzystwa usługowe, czy sprzedawcy kart kredytowych, proponując na szybko podpisanie umowy handlowej na kupno ich towarów. Często zjawiają się również namioty handlowe operatorów sieci telefonii komórkowej, będąc więc na miejskim wydarzeniu, mamy okazję kupić nowy telefon na kartę, a nawet zdecydować się na korzystny abonament.
Dlatego też producenci
Którzy do tej pory skupiali się na tworzeniu i rozprowadzaniu sprzętu turystycznego, szybko zauważyli, że równie dobrym sposobem na ubicie dobrego biznesu są namioty handlowe. Nie trzeba ich było długo namawiać do wejścia w ten interes.
Dzięki temu namioty handlowe szybko pojawiły się na rynku i zaczęły być nabywane przez inne przedsiębiorstwa, które zrozumiały, że ta forma marketingu bezpośredniego wśród nabywców ich usług jest bardzo efektywna i skuteczna, więc należy w miarę nadarzających się okazji szybko na nią decydować. Uczestnicy zabaw plenerowych dostali zaś okazję do zakupów na miejscu, zamiast do udawania się w tym celu do sklepów.